Tisdag

Jag har haft en händelserik dag idag. Morgon började vid halv sju imorse då väckarklockan ringde. Efter ett par minuters snoznig så hoppa jag in i duschen för att sedan se till att få frukost och klä på mig. Tog bussen in mot stan för att besöka skånetrafiken för utfärdande av nytt skånekort student. Kom in på skånetrafiken 8.15 och mitt tåg skulle gå 8.28 och inser ganska snart att jag fick ta nästa då det var ca 20 nummer före mig i kö. När det väl blir min tur så vägrar kassörskan använda det kortet som jag hade med mig då hon ansåg det se för gammalt ut för att vara "välliknande". Så jaha tänkte jag då och blev förbannad, då det kortet har jag kunnat använda tidigare. Men men, ingen idé att tjafsa och får helt enket försöka fixa fram en ny bild. Snackar med en kompis om det och inser då att det ev ligger en fotoautomat på centralen efter att först tänkt att jag skulle åka hem och fixa ny bild. Men bestämmer mig för att gå in i centralhallen och se efter om jag finner en fotoautomat. Jag ser den direkt och känner mig överlycklig trots ilskan i kroppen. Inte riktigt lika glad efter att kommit fram och insett att det kostar 70 kr men jag tänkte inte bry mig för jag skulle upp till skolan. Tar bilderna och går tillbaka till skånetrafikens kundcenter och då självklart fungerar inte deras nummerautomat och minutrarna senare när det väl fungerar är det såklart ändå 15-20 nummer före mig och innan jag klarat av ärendet har jag såklart missat tåget 8.48 och blir tvungen att vänta på nåsta tåg. Efter en tråkig halvtimme så går tåget äntligen mot skolan, ÄNTLIGEN!

Jag hade gärna haft en bättre start på dagen...

Resten av dagen förflyter som TUR är utan större problem.

Nu sitter jag och glor på tv, har dock inte bestämt mig för om jag ska se filmen på 3:an nu eller vad jag ska...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0