Dålig söndag...

av många anledningar...

känner mig djupt sårad, och otillräcklig.. vad är det för fel jag gör som gör att jag känner mig så riktigt dålig...?
Irriterande sak säger jag bara, jag vill inte, orkar inte... varför i helvete är ALLTID denna idiot månad den värsta månaden på året?! Det är likadant varenda år och tydligen så lär jag mig aldrig...

Vi är vuxna människor alla, men ibland undrar jag om vissa verkligen är så vuxna som de påstår att de vill/ska vara...?
Jag vill kalla det ren barnslighet, och ställer mig totalt oförstående till resonemanget. Det bara grunnar och grunnas inom mig och jag kommer skriva av mig nu och det kommer bli kanske helt osammanhängande men jag kan inte bära det inom mig för då kommer det inte bli bra ändå. Just nu känns det bara som jag borde skita i allt och inte orka vilja gå vidare. För varför.... är vänskap så otroligt svårt att tillvara på? Man kan inte vara när alla, men likförbannat så är man vänner. Det finns vänner jag litar till 150% på men också vänner jag inte säger ett ord till om hur jag egentligen känner. Kalla det falskhet eller vad du vill men läget är så då jag känner att man inte lita på den männsika överhuvudtaget. Alltså att människan inte kan hålla tyst om saker som jag berättat i förtroende och är känslan den att denne person inte kan vara tyst så säger jag helt enkelt ingenting istället. Man kan inte gilla alla människor, men har man hängt ihop, varit vänner så pass länge så förstår jag det ännu mindre faktiskt.

Är riktigt trött på det beteendet... känns otroligt skönt att ha någon och luta sig mot i situationer som denna, men ett gäng vi varit tidigare kommer aldrig existera igen. Jag måste acceptera att detta är slutet för den och kommer så vara för är man inte villig att satsa så kan man glömma att jag vill lägga energi på det heller. Enkelt sagt; vänskap ska vara ömsesidig men är den inte det så fine, bra, då slipper ni mig också om ni inte anser vara tillräckligt nära.

Jag återkommer.... =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0