01 - presentation

Jag startar idag och ser hur långt jag kommer.....



Det här med att presentera sig själv utan att sväva ut för mycket tycker jag är otroligt svårt. Men ger det ett försök.

Jag heter Sophie och är 23 år gammal, bor i min hemort Malmö och det kan låta som jag varit borta härifrån under längre perioder men jag har faktiskt alltid levt här. Föddes 14 februari 1987 på BB i Malmö men fick illa kvickt åka vidare till Lund då jag föddes redan i v.32 och fick ligga i kuvös i cirka 2 månader innan jag i början av april äntligen fick följa med mina föräldrar hem. Under hela min barndom levde vi på samma ställe, fram tills jag skulle börja skolan när jag var 7 år. Då flytta vi från ena sidan inre ringvägen till andra sidan så en flytt på kanske 500-700 meter totalt fågelvägen.

Jag började skolan på Kulladalskolan och gick där tills jag var 12 år och slutade mellanstadiet. Då jag istället starta på Lindeborgsskolan och gick där åk 7-9. Slutade skolan med lagombra betyg. Det hände en del saker i samband med skolflytten och min klass splittrades upp lite. De som jag umgåtts med under hela låg- och mellanstadiet valde att börja engelskklass på en annan skola och vi skiljdes åt. Trivdes aldrig utan kände mig utstött och mobbad.  Till sist under tonåren började jag gymnasiet och kände jag mig vilse under högstadiet blev det om möjligt värre på gymnasiet. Hade ingen men kämpa mig igenom 3 år och tog studenten 1 juni 2006.

Idag 4 år efter studenten har jag både arbetat och är snart färdigutbildad (sommar 2011) till ekonom med inriktning revisor/controller. Jag är en idag ganska vilsen person, är inte helt säker på vad jag vill och vad jag har för framtidsdrömmar. Jag måste finna mig själv och se vem jag är. Jag är nog även en lite av en konflikträdd människa även om jag har otroligt svårt att erkänna det själv men jag försöker hjälpa människor i min absoluta närhet på det bästa sätt jag kan även om jag också gör bort mig.

Jag är idag en mycket sårbar människa då det hänt mycket som gör mig rädd och ledsen. Jag undrar ibland, är det värt att kämpa för det?


Kan ha blivit lite utsvävat men en presentation om vem jag är och vad som hänt lite grann under min livshistoria.

Kommentarer
Postat av: t

Hej! :D Jag vill bara tipsa om att du kan vinna 300 kronor i presentkort från sumopix hos mig just nu! Ge bort i julklapp kanske? eller beställa hem till dig själv? :)

Gå in på min blogg och följ anvisningarna för att ha chansen att vinna!:D

LYCKA TILL!

Kramar :)

2010-12-03 @ 14:01:33
URL: http://teresevardag.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Jag har inte sett mysteriet på greveholm så jag kanske ska hyra den julkalendern på dvd !

Ha en riktigt mysig fredag kväll :)

2010-12-03 @ 15:33:54
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Linda Olsson

Tack så mycket! :D

2010-12-03 @ 17:00:51
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0