Måndag 25 okt 2010

Godkväll..

Denna dag har varit en händelserik dag om man vill se til jobbiga händelser.

Dagen startar med att jag försover mig, eller rättare sagt, jag ställde in alarmet felaktigt igår och glömde ställa att det ska ringa på måndagar och inte torsdagar :P. Så istället för att vakna 6.00 och hinna duscha ur hårinpackning sedan igår och fixa till mig m.m så vakna jag 06.22 och inser att jaha det blir inte mer än att springa in i duschen och få ur hårinpackningen ur håret och sen klä på sig och borsta tänderna och sen iväg till bussen.

Sålångt var allt okej, men väl nere på centralen så ser jag att mitt ö-tåg till kristianstad är inställt och får senare reda på att det inte går inom malmö c utan kör direkt till lund. Men när detta väl uppenbaras att tåget kommer köra så har jag redan hunnit inhandla frukost och tänker defintivt inte springa ifrån den. Så jag tänkte ta 07.48 ö-tåget istället med byte i Hässleholm, ankomst 08.36. Detta ö-tåg är också försenat från Danmark och inkommer först till Malmö 08.05 och mitt byte till pågatåg i hässleholm blir omöjligt då pågatåget avgår 08.43 från hässleholm och ö-tåget beräknas ankomma 08.55. Så jag tar alltså tåget 08.05 från malmö och ankommer hässleholm 08.55 men missar anslutningen och får ta ö-tåget 09.18 från Hässleholm till Kristianstad(alltså ett annat ö-tåg än det jag åkte med till hässleholm). Men nu kommer nästa beskymmer. :P För det första så står det ö-tåg med färdriktning malmö iväg för mitt tåg att köra till kristianstad då detta har tekniska problem så det blir ytterligare förseningar. Avgår 09.32 från hässleholm till kristinastad och ankommer 09.46. Då har självklart bussen till högskolan avgått... Så jag tar buss Skåneexpressen 4 till skolan istället. Ankommer Kristainastad Högskola 10,03, cirka 1h och 10 min senare än beräknat.  Jag älskar skånetrafiken och öresundstågen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0