A little bit of love?

Såhär i sommartider så kommer många frågor upp och en av dem är hur många (jag säger inte alla) män är otroligt mesiga. I mina ögon är mesighet det att man inte vågar visa sig matcho, vara modiga eller helt enkelt våga hjälpa andra i nöd.

Men jag skulle vilja översätta detta till ett romantiskt plan att just män är mesiga och i det sammanhanget vill jag säga att flera män är dåliga på att uppvakta sin tjej och verkligen visa att han verkligen tycker om och uppskattar henne. Jag menar absolut inte att det ska göras med presenter, blommor etc etc utan mer på ett naturligt sätt på så sätt att våga visa sin kärlek utåt utanför 4 väggar. Alltså att våga kyssa henne så andra människor ser, lägga armen om hennes axlar eller helt enkelt en kall kväll erbjuda henne kavajen om hon fryser. Det är sådana där små saker som verkligen uppskattas till 110 % om de görs vid rätt tidpunkt. En annan sak som jag också ser som ett riktigt romantisk sak är att få en kärlekshälsning på ett eller annat sätt, men även av ren spontantiet träffas och gå på restaurang. Men att kunna mysa i sängen utan att ha sex är också guldvärt för mig. Det är också ett tecken på romantik för mig. Fär mig är inte allt sex utan myspyset runt omkring är så mycket mer än det andra. En klapp på kinden och en öm puss är också en romantisk gest för mig.

Jag har märkt att många killar runtomkring mig många gånger inte har dessa drag som jag nyss nämt, till viss del hör det väl till personlighet men snälla, liiite kan man väl?? För antingen är klilarna to much, eller för lite. Båda alternativen är för extremt på sitt sätt.

Men den stora huvudfrågan i dramat är verkligen "Vad är egentligen romantik"? Romantik för mig är en öm kyss för att visa ömhet och sin kärlek.

Bildkälla
(Uppdateraras kontinuerligt.... senast 100718 kl 23.51)

Kommentarer
Postat av: Linda Olsson

Hehe, ja det vore kul om du skrev nått ibland. Man blir ju mer driven att skriva när man får trevlig respons! :)

2010-08-02 @ 17:02:50
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

sv; Ja, den är given eftersom som sagt alla tre är med, men frågan är vilka mer? Jag tänkte mig 3-4 st... :)

2010-08-03 @ 11:29:53
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0