Nytt år och nya tag!

God fortsättning! :)

Jag vill inleda detta året med något bra och känner nog för att föööörsöka komma igång och skriva i bloggen igen. Inte för att driva in för långt på det här men jag känner mig trots allt stooolt. Jag har efter den 22 jan bara 3 terminer kvar av studier, sen kommer en ny vändpunkt i livet och det blir att börja arbeta på allvar, flytta hemifrån m.m. Jag vill tro på att 10-talet blir betydligt bättre än vad 00-talet någonsin blev. Det finns dock ett par höjdpunkter som jag måste ta upp, se det lite som en återblick av mitt första decenium av 2000-talet.
Det jag minns starkast av allt var nog främst att lämna grundskolan och börja gymnasiet. Alla förväntningar och förhoppningar om en ny start. Gymnasiet försvann med tre år och studenten kom i juni 2006 och var nog en av de bästa dagarna i mitt liv. Sedan hösten 2007 påbörjade jag min utbildning vid högskolan Kristianstad och det måste jag säga att det är nog min absolut bästa minne från 2000-talet. Jag har lärt känna så otroligt många fina människor och är otroligt rädd om men jag tror jag är så rädd att jag kramar ur vänskapen/kärleken utan att jag vet vad jag gör för fel. 
Jag tror att jag vill för mycket så mycket rinner ut i sanden. Jag måste nog våga för att tro på det jag själv gör. Så jag ska sätta upp ett par mål/önskningar för 2010 som känns realistiska och hoppas att de uppfylls:
- klara skolan och fortsätta vara amitiös
- få nyvunna och gamla relationer på alla plan att känns verkliga igen
- åka utomlands till ett varmt land minst 1 gång.
- sluta känna mig värdelös och låta humöret pendla som en bergodalbana
- få tillbaka glädjen för segligen
- få ett varmt hjärta att ta hand om - N, tiilängat dig. Jag tänker inte släppa taget i första taget. <3

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0