Fredag 10 dec 2010

Idag känns det som det vore fredag den 13 men det är inte det nu utan den 10 december, nobeldagen m.m. Men idag känns det som en dag jag verkligen hade velat vakna till :(. Börja med att jag vakna 05.15 imorse i tron om jag försovit mig men icke, kunde ju ligga i hela 1h och 15 min till. Dock hade jag fått sjukt ont i högra skulderbladet så varje gång jag rörde på mig skrek jag nästan av smärta. :(

Somnar om och sover en timme till och sen tar mig upp, gör mig iordning och sticker iväg till bussen som givetvis är sen. Dock ett glädjebesked är att tåget för en gång skull faktiskt var i tid. :) Kommer till skolan och förläsning börjar kl 10.00, föreläsaren cirka 5 min sen och därefter kommer vi igång. Men efter att vår kära föreläsare snackat i en halvtimme blir jag mer och mer irriterad, då han kändes så jobbig att lyssna på hans engelska och jag som har svårt att förstå just både egentligen lite knivigare engelska både skriven och talad gjorde inte saken bättre. Långt om länge tog föreläsningen slut och jag andades ut för en sekund.

Tills nästa del av dagen tog fart, tentagenomgång på tenta vi hade i början av november och jag visste förvisso redan att jag var underkänd men att det hade gått såååå dåligt hade jag ju inte förväntat mig. Så min uttänkta plan och registrering till omtenta nästa vecka stryker jag ur min kalender igen och tar den tentan till sommaren. Pga nervositet och allt skit så var jag inte heller speciellt sugen på något att äta så jag förblev utan lunch idag, hade tagit med knäckebröd och mackor till lunch. Sen därefter blir det vidare till nästa föreläsning, så dagen har verkligen gått i ett. Efter cirka 1h föreläsning så får vi äntligen rast och jag tvingar i mig ett äpple och en av mackorna.


Jag känner bara hur tårarna bränner bakom ögonlocken jag försöker tvinga tillbaka dem men de rinner igenom ändå. Just nu känner jag mig så totalt värdelös som det bara kan bli och är på god väg att bara skita i allt som heter skola. Men jag vet att det bara är en känsla, det kommer kännas bättre imorgon men just idag är en dag då allt gått emot mig känns det som. Just pga att även föreläsningen i förmiddags handlade om de kurser vi ska läsa till våren och iom kursansvarig som var föreläsare idag står och säger att han vill och tycker vi ska skriva på engelska gör mig ännu mer omotiverad att fortsätta men det borde egentligen vara möjligt att skriva på svenska också kan jag tycka då det finns en "stöd"lärare som är svensk.

Nej, jag var bara tvungen att skriva av mig lite och förlåt för min klagosång. Nu ska jag satsa på att hitta en säng och försöka sova. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0